רקע

שדה תעופה " שדה דב " הוקם במאה הקודמת על ידי הבריטים ושימש כשדה חליפי לשדה התעופה לוד, עקב מאורעות המרד הערבי. החל מקום המדינה, שימש השדה את חיל האוויר והחל משנת 1960 שימש גם…

שדה תעופה " שדה דב " הוקם במאה הקודמת על ידי הבריטים ושימש כשדה חליפי לשדה התעופה לוד, עקב מאורעות המרד הערבי. החל מקום המדינה, שימש השדה את חיל האוויר והחל משנת 1960 שימש גם כשדה תעופה לטיסות פנים ארציות.

השדה נקרא על שמו של דב הוז ז"ל אשר שימש כסגן ראש עיריית ת"א אשר נהרג בתאונת דרכים בשנת 1940 והיה מראשוני הקמת התעופה בארץ ישראל בימים ההם.

החל מתאריך 1/7/2019 שדה התעופה חדל לפעול.

 


תעודת זהות

מיקום:

מתחם שדה דב מצוי בחלקה הצפון מערבי של העיר תל אביב

שטח התוכנית:

כ-800 דונם

בעלות קרקע:

רמ"י

מועד פינוי:

יוני 2018

שימושי קרקע:

שדה תעופה אזרחי

סרגל התקדמות

  • 1
    סקר היסטורי
  • 2
    חקר הקרקע
  • 3
    סקר סיכונים
  • 4
    סקר חלופות שיקום
  • 5
    עבודות השיקום
  • 6
    סקר מוודא
  • 7
    מסירת הקרקע

סקר היסטורי

במתחם פעלו 4 גופים – רשות שדות התעופה, ארקיע, ישראייר ופז שירותי תעופה.

זיהומי קרקע פוטנציאלים

הסקר ההיסטורי (מתחם  – אדמה 2015) הצביע על פוטנציאל זיהום קרקע במספר מוקדים  כתוצאה מפעילות של טיפול במטוסים, גנרטורים ומתחם אחסון דלק

בשנת 2018 בוצע סקר משלים על ידי חברת גאופרוספרקט. לצפייה בסקר ההיסטורי – לחץ כאן.

לצורך שיקום האתר, כפעולה מקדימה, החברה לשירותי איכות הסביבה החלה את עבודות הפירוק, הריסה ופינוי בתאריך ה- 17.11.2019 וזאת במקביל לעבודות הפירוק, הריסה ופינוי אשר מבוצעות בשטח הצבאי על ידי משרד הביטחון.

 

תיאור תהליך הביצוע

שלב א' – פינוי תשתיות אשר אינן נדרשות להיתר הריסה (כגון: פירוק מבנים וטיפול במפגעי אסבסט, קרצוף אספלט, פינוי אמצעים מתוך המבנים והפרדתם לסוגי פסולת שונים, מיגון עצים, איסוף פסולת, פינוי עמודי תאורה וכו')

לוח זמנים מתוכנן: נובמבר 19– פברואר 20.

 

שלב ב' – פינוי המבנים במתחם רש"ת וישראייר אשר דורשים היתר הריסה (תחילה פינוי ופירוק אסבסט ולאחר מכן פעולות כגון: פירוק מבנים, פירוק בטונים ויסודות, חפירה ופירוק מובלים תת קרקעיים ויישור שטחים ומטרדים).

לוח זמנים מתוכנן: דצמבר 19– אפריל 20.

 

שלב ג' – פינוי מתחם ארקיע לאחר הסיכום המשפטי

לוח זמנים מתוכנן: אפריל 20– יוני 20.